Monday, June 27, 2011

Camel Trophy Date Line (New Old Stock)

(SOLD)


Dulu tahun 80an - 90an kita biasa tengok iklan camel trophy di kaca TV.lagu iklan tuh cukup dikenali ramai.Camel trophy sendiri saban tahun menganjurkan acara 4x4 4wd kenderaan lasak merentasi hutan belukar,sungai,lembah dan sbgnya.Event di Malaysia juga tidak ketinggalan bila mana Sabah pada tahun 1993 dijadikan tempat untuk menyahut cabaran Camel Trophy Adventure dan semestinya ia cukup sinonim dengan kenderaan Land Rover 'kuning'.


Tetapi kini itu semua telah menjadi lipatan sejarah...begitu juga dengan barang jenama camel trophy ,kita mungkin agak sukar dan mungkin hampir tiada lagi menjumpai barang2 camel trophy.Aku sendiri memang cukup meminati barang2 camel trophy terutamanya jam.Mungkin ramai yang tidak mengetahui jenama Camel Trophy Adventure ini adalah berbeza dengan jenama Camel yang lain.Jenama Camel Trophy Adventure ini dikeluarkan sempena event/acara kenderaan lasak oleh Worldwide Brand Inc USA. Terdapat beberapa item/barangan atau aksesori di bawah jenama ini contohnya Camel Trophy Adventure Boots ( utk kasut boots shj), Camel Trophy Adventure Bags (utk beg shj), Camel Trophy Adventure Gear (utk aksesori yg lain spt wallet,baju.seluar dan sbgnya). Sebenarnya agak berbalaoi sekiranya ada di antara anda yang meminati,memiliki atau mengumpul (collector) jenama camel trophy ini sebab ianya telah menjadi satu rare item di dunia ini.

















Berbalik kepada jam aku ini...ini merupakan koleksi peribadi aku sendiri .Ianya complete dengan kotak tin camel trophy,buckle tembaga camel trophy,manual,warranty card.Semuanya dalam kondisi yang baik dan original.







Buckle atas tali kulit ini bole dikeluarkan dan dipasang pada tali kulit yang baru.








Jam ini diperkasakan dengan swiss quartz movement model ronda swiss movement.Agak susah untuk kita menjumpai jam - jam biasa yang menggunakan movement swiss.kebanyakannya menggunakan movement china made atau kalo kita bernasib baik bole menjumpai movement miyota japan atau morioka tokei japan .







Cuma oleh kerana jam ini lama terperap kat dispalay kabinet aku (atau mungkin usianya yg sudah memasuki fasa vintage) tali kulit ori ini iaitu dibahagian hujungnya mula merekah.Bagi aku ini biasa terjadi pada mana2 tali kulit dan juga talipinggang kulit.Tali ori camel ini boleh /masih lagi bole dibeli di ebay purata harga rm100 tak termasuk pos.









Manual dan warranty asal disertakan.Menariknya dlm waranty card ini adalah tentang pengedar jam ini di sekitar asia tenggara di mana utk pasaran Singapura dan Indonesia ,pengedar/servis centernya adalah di Malaysia iatu di Camel Trophy Adventure Gear Jalan Ipoh .








HARGA : (SOLD TO EN.AZAM FROM SHAH ALAM)















No comments:

Post a Comment