Saturday, May 28, 2011

CASIO JP-200W (JAPAN N MALAYSIA VERSION?)

JAM CASIO JP-200W (MADE IN JAPAN) FOR SALE.



Kali ini aku nak jual jam kesayangan aku yang aku rasa ianya cukup hebat pada masa itu sekitar tahun 90an.Seperti yang banyak kita baca preview dari rakan2 pengumpul jam casio , jam ini merupakan model casio yang boleh mengukur dan merekodkan bacaan denyut nadi anda.Tapi ini adalah model yg ke -2 dikeluarkan selepas model yg sama iaitu JP-100W.Fungsi jam ini bagi aku menarik dan pelbagai spt mengukur denyutan nadi,rekod,stopwatch,timer,alarm dan yg paling 'otai' adalah micro lightnye.Cuma baru-baru ni aku perasan yang model ini ada dikeluarkan di negara kita (made in malaysia).Aku ingatkan model ni hanya keluaran Jepun shj ternyata aku silap bila aku terjumpa model malaysia di jual di ebay dengan harga yang agak tinggi juga.Mari kita lihat di bawah ini perbandingan jam aku dan jam malaysia yg aku ambil dari ebay.



Perbezaan ketara antara di paparan LCD antaranya ialah yang made in japan terdapat warna coklat pada paparan 'aerobic zone' manakala yg made in malaysia paparan tersebut tiada warna coklat.Gambar di atas adalah malaysia dan gambar di bawah ini japan.




Micro light jam aku masih lagi berfungsi...hehehe suatu perkara yg suka aku buat masa thn 90an dulu kalo ade jam yg ade lampu sure setiap masa aku nk picit tengak lampunye.biasa la tu.







Gambar diatas jelas menunjukkan perkataan made in malaysia.



Gambar di bawah juga jelas menunjukkan perkataan made in japan.







Jadi terpulanglah kepada anda sebagai penggemar/pengumpul jam casio pulse check samada minat yg malaysia atau yg japan.Bagi aku kedua-duanya sama shj hanya perbezaan kecil pada paparan skrin LCD shj.Yang pentingnya budget yang kita nak belanjakan tu adakah berbaloi atau tidak.So terpulanglah pada yang meminatinya.Ye tak?






So jam Casio pulse check aku ni masih baru (New old stock).Tiada calar balar.Fungsi kesemuanya sangat baik.Lampu masih ok,alarm sangat kuat,tali getah masih lembut...tiada perkataan yang pudar.Manual asal disertakan.



HARGA: SOLD TO HIJAZZ SELANGOR.










1 comment: