Monday, May 30, 2011

TIMBERLAND WATCH INDIGLO(1)

Wow...indiglo hijau masih terang dan baik.




Mungkin ramai yang pernah terperasan sekitar tahun 1999-2001 di kedai-kedai jam yang terpilih ada menjual jam timberland.Aku sendiri memang meminati jam jenama ini walaupun jam ini bole dikategorikan sebagai dress watch sebab timberland bukanlah watch maker,tetapi jenama yang dibawa olehnya itu membuatkan si pemakainya merasa lasak dan adventure di tambahkan pulak kalo sipemakai tu ada juga memakai kasut timberland.




Tali kulit ori timberland masih berkeadaan baik.




Aku sendiri ada menyimpan beberapa koleksi jam timberland ini di mana salah satunya adalah jam hantaran kahwin aku dulu.Yang menariknya jam ini adalah adanya fungsi indiglo.satu fungsi yang aku memang minat nak tekan2 lebih-lebih lagi pada waktu malam.Pada tahun 90an dulu indiglo ni memang sesuatu yang baru dan sesiapa yang ada jam berfungsi indiglo ni mesti nak tayang kt kawan-kawan.hehehehe.




Cermin dan case back tiada kesan calar.




Movementnya pula kebanyakan jam timberland menggunakan movement Timex sebab spt yg semua tahu indiglo adalah seperti satu trademark kepada jenama Timex.Setakat ini movement Timex ini sangat baik ..belum ada lg koleksi jam timberland aku menghadapi masalah.Untuk rekod sekarang ini di Malaysia telah tiada lagi kedai2 mahupun butik2 Timberland yang menjual jam jenama ini.Kedai di KL tempat aku beli jam hantaran kahwin tuh pun dah tak jual lagi..tauke tu cakap pihak Timberland sudah tidak memberikan lesen baru untuk menjual model2 timberland yang baru.So aku anggap jam timberland keluaran tahun 90an esp yg ada indiglo nih sangat rare di malaysia.




HARGA:SOLD (EN.FAIZAL DARI GOMBAK).






















No comments:

Post a Comment