Monday, May 2, 2011

CASIO MR G 200-7

CASIO MR G 200-7

Casio satu jenama yang cukup sinonim dgn jam digital sejak dulu lagi.Mengeluarkan banyak jenis model spt G-shock,Protrek,Baby G, dan bermacam lg.Salah satunya adalah Model MR G yang pertama kali dikeluarkan sekitar tahun 80an.Yang ini adalah koleksi kegemaran akau MR G 200-7.Yang istemewanya adalah model ini sangat jarang dijumpai di Malaysia dan ianya adalah untuk pasaran Jepun.Masih baru,tak bercalar,panjang bracelet masih asal,disertai dengan kotak kertas,kotak plastik,kain lap,warranty ,manual dan tag yg dituls semuanya dlm bahasa jepun.
Puas jugakla aku cari kt internet manualnya dlm bahasa inggeris hanya menaipkan siri modulenye shj.Bagi penggemar / kolektor casio g shock mungkin ada yg meminati model ini.Bg aku model ini sangat kukuh,berat,dan lasak,sesuai utk mereka yg bekerja samada di tapak atau di pejabat.






Bg memastikan yg movementnya adalah dari Jepun so aku pun buka case backnya dan sahih memang ianya buatan Jepun.Maklum la Casio yg ada dipasaran skang ini kebanyakanya made in thailand.




Bagi mengukuhkan serta menyerap hentakan dari gegaran si pemakainya , movement jam ini dilindungi dengan lapisan getah berkualiti dan ring alumininum bg mengukuhkan kedudukan lapisan getah tersebut.








Manual instruction dalam bahasa Jepun.


















Bracelet stainless steel dengan tertera perkataan g shock MR G.







Oleh kerana aku telah pun sambar seketul Protrek PRT-40 maka jam ini terpaksa aku lepaskan untuk memberi laluan kepada jam yg lain yg bakal aku sambar.Lagipun selama ini jam ni banyak duduk kt kabinet display daripada kt tangan aku.Pada sesiapa yg berminat dan amat serious dgn jam ni bolela hubungi aku untuk keterangan lanjut.





HARGANYA- SOLD TO MR EDWIN FROM KOTA KINABALU SABAH.














































No comments:

Post a Comment